27.11.12

Lush Henna

Lush hennaa (caca rouge)
Puhuinkin jo edellisessä kirjoituksessa, että olin ostanut Lush hennaa. Kokeilimme sitä eilen. Pakkauksessa oli todella huonot annosteluohjeet.Joten päätin että käytän neljä palaa kuudesta. Kuitenkin juurikasvu oli jo aika pitkä.

Valmistaminen

Lush henna on kiinteää hennaa joka pitää sulattaa nestemäiseksi ennen käyttöä.
Tosiaan kun aloin itse tekemään hennaa, olin tietenkin unohtanut laittaa ohjeet johonkin hyvään talteen, mutta muistelin tosiaan että sulattamalla kiehuvalla vedellä se toimii. Mutta ei se oikein helposti lähtenyt sulamaan olisi ehkä pitänyt olla vielä kuumempaa entä vedenkeittimessä tehty vesi. Painelin palaa lusikalla ja sain aikaseksi hienon sotkun, sain aikaseksi vähän räiskeitä kun pala karkasi lusikan alta tietenkin. Edelleen liian kovaa. Kovan ahertamisen jälkeen sain tahnan aikaiseksi. Myöhemmin löysin ohjeet että pala olisi ennen veden laittamista pitänyt murskata. Murskaaminen varmasti toimii paremmin, jos sen saa kovana murskaksi, minulla ei oikein onnistunut edes noiden palojen murtaminen toisistaan.



Valmistamista
Levittäminen

Hennan kuului olla  todellaa kuumaa lämmittäessä, melkein päänahan polttavaa, mutta en minä vain saanut pidettyä sitä niin kuumana, minun muoviastia ei oikein johtanut lämpöä vaikka vesikupissa olikin. Lush hennan levitys muuten tuntui aika samalta kuin normaalin hennan, mutta se kovettui/kuivui liian nopeasti. Minun henna tosiaan oli vain lämmintä ei kuumaa joten päähän laitettaessa ja siellä ollessa se kerkesi sitten jäähtyä ja kovettua.

Vaikuttaminen

Annoin hennan vaikuttaa päässä noin 2 tuntia. Sinä aikana henna valui paljon ja valuminen oli sellaista juoksevaa vihreää mönjää. Ei samaa mitä normaalissa hennassa on että se olisi ruskeaa. Olin jo peloissani että onko minulla sittenkin jotain indigoa päässä. Siksi en edes uskaltanut pitää hennaa päässäni kovin kauaa.

Tulokset

Sain haaleisiin juurini vain lähinnä kuparisen porkkanan sävyn joka haalistui nopeasti jo kahdessa viikossa. Tuntuu etä tämän kokeilun jälkeen en ehkä ainakaan ala ostamaan Lush hennaa, mutta ehkä jos joku sitä minulle tarjoaa voisin kokeilla sitä oikeaoppisesti. Liian kallista makuuni ja tuoloksiin nähden.




1 kommentti:

  1. moro
    itse olen lush hennalla värjännyt jo jokusen vuoden.itse en ole saanut hennaa valumaan mutta sen olen kyllä saanut nopeasti jäähtymään ja kuivumaan.valmiin mössön sekaan olen laittanut hiukan öljyä ja etikkaa ja väri on ollut todella hyvä

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...